Tuesday, May 3, 2011

kuih Buah Melaka

Assalamualaikum..

semalam dh berjaya buat kuih buah melaka..sebenarnya dr preggy 7 bln lg nk makan buah melaka hasil buatan tngan sendiri..tp memandangkan sy ni bukanlah peminat nk buat kuih2 yg kecil2 n comel2 ni..bagi la apa jenis kuih yg comel2 yg nk kn bentuk satu2, mmg xjalan la.. buat biskut raya xpenah berjaya sbb buat main2 n hasilnya keras cam batu..apatah lg nk buat apam dot dot yg sgt femes skrg ni..lg la xleh harap kot..huhuhu

cakap pasal kuih buah melaka yg tersgt la senang nk buat kt muka bumi ni, sy kempunan atas dasar xpenyabar nk gentel kuih tu satu2..dah nama pn mengidam nk makan yg buatan sndiri mmg ke sudah xdpat la makan selagi kerajinan tu xde..hahaha..

semalam yg terhasil jgk buah melaka tu sbb cik pad mengidam cam dirinya tgh mengandung 7 bulan..dgn gigihnya cik pad sediakan bahan...slalu malas je manjang nk kuar g kedai..hohoho..so berkrjasama la kami suami isteri buat kuih yg tersenang kt muka bumi ni.. agaknya Adam duk meleleh air liur sbb xmakan buah melaka kot..hahaha..alasan...chicken prosperity burger pn xsmpat gak..kn tunggu tahun dpan la yg tu, xkan nk masak sndiri..huhuhu

hasil kerjasama suami isteri..buat dapat tuk skali makan je, tu pn kelam kabut kat dapur..

2 comments:

nida-razak said...

waa..kuih melaka..sedapnya..lma xmkn..time puasa je rjin wat..huhu...

Anah said...

anah xleh buat ms bulan pose..nnti ngap2 masuk mulut..hehe