Sunday, March 27, 2011

perlu lebih berhati-hati

Assalamualaikum..

terdetik nk tulis entry ni sbb pg td Adam dh buat sy menangis..rasa bersalah sgt kt Adam...sejak kebelakangan ni Adam mmg lasak..tido dh pandai senget2, dh pandai mengiring nk meniarap, tp xleh meniarap lg tanpa bantuan kuasa tolakan drp mama dan papanya..sbb dh rasa anak dh mula lasak, sy ngan cik pad ambil tindakan ubah susun atur perabot dlm rumah tuk bg lapang sket..senangla nk bentang toto bg adam golek2..masa tu Adam tido dlm buai..pas kitorang siap kemas2 Adam pn terjaga, sy letak la atas tilam kekabu dia tu..sy g dapur kemas2 apa yg patut..pastu dengar suara Adam duk jerit2..mmg suka jerit pn budak kecik ni..g jenguk tgk dia saja2 jerit je..g balik dapur..pastu cite la kat cik pad, Adam skrg pandai buat2 nangis, pastu bila xde org layan dia diam la..tgh2 cakap tiba2 Adam diam..pastu cakap kt cik pad, kan betul Adam diam sendiri je sbb xde org layan..pastu tiba2 dengar dia meraung..ingat ke dia marah sbb xde org layan..rupa2nya dia tersembam ke lantai..punya la lasak dia pusing 360 darjah pastu meniarap terus tersembam ke lantai...masa tu Tuhan je tahu betapa cuaknya sy..dh la nangis sungguh2..sy pn apa lg, nangis la skali..uwawawawa

mengiring smbil jerit2

hasil pas kena tolak

hasil meniarap sndiri smpai tersembam ke lantai xsempat nk abik..tragis sgt..huhu.. pstu bukan je dk atas tilam je lasak..dlam buai lg la xleh lpas pndang..ni hasil tangkapan..

kualiti gambar sgt menghampakan.. sket lg nk gelongsor..pusat pn nmpak


7 comments:

ummu Nadzif said...

assalammualaikum tuan rumah...
nice blog... seriau tgk bby adam dlm buai tu... my son dulu pernah gak jth buai... better pakai kain buai yg khas.. yang mcm jala ikan tu.. it's better than kain pelikat... ms my son jth dulu pon mungkin sbb sy guna kain pelikat, before tu xpernah pon jatuh klu guna kain buaian...

=)

~Yun~ said...

ana,betul tu better beli kain jala cm ikan utk buaian tu..kain pelikat ni cm licin skit..kesian adam..hati2 tau lenkali..da la muke hencem2,xmo lebam2 okey..kiss skit!muah!

Anah said...

adam dh tukar kain jala dh..siap ada zip lg..insyaAllah xjatuh dh..=)

Indahnya Iman said...

anah hati2 ye..hehehe kakcik pun pernah juga anak jatuh dari buai..hehehe kecian sangt..nasib baek xde apa2 masalah..takut juga,so lepas tuh terus berwaspada,nangis sikit je,terus meluru tgk anak..;)

rDnA said...

ala..kesian adam..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

if boh dalam buai tu..baik ikat ujung2 kain tu..takut melurut kuor
mmg time ni kene ati2..byk benda yg depa nak buat kita tak sdar..nak2 lagi meniarap tu..takut lemas..mintak2 dijauhkan la kan..

Anah said...

kak cik: mmg, pntang dgr ank nangis, trus kn tgk dia buat apa

dna: kesian kn..hukhuk

rose: tu la..ikat kt kpala je, kt bhagian kaki xikat sbb xcukup kain..ni dh tukar kain, siap ada zip lg..mntak dijauhkn la bnda2 xelok..