Tuesday, November 9, 2010

Baby besar???

Assalamualaikum...
wahhh...semalam anak saya buat hal xnak gerak lg..puas digodek2, tp xnak gerak gak..so semalam g la jmpa Dr Jammy yg cantik jelita tuh suh dia tgk mana yang patut...so dr pn scan la, dan hasilnya semuanya normal dan dgn tiba2 baby gerak2..wah2, baby nak suruh mama dia tgk dia buat apa kat dlm tu ye...tp yg membuatkan saya sikit terkejut, sikit je la, dr cakap anak saya ni dh bersaiz 33w5d dgan seberat 2.34 kg sedangkan kandungan saya baru 31 week...dr cakap baby ni kalo lahir mmg besar..erkkk tetiba takut...agak2 la, baby ni nanti kuar ikut tarik EDD ke lagi awal ikut saiz??

kalo bgtau MIL msti dia cakap, " haaaa, tu la, minum lg ais"...tp ada kaitan ke????mgkin sbb saya breakfast skrg asyik minum segelas anmum ngan segelas milo ais..minum pn dh berat, lom lg part makan...so baby  pn membesar bagaikan juara...apa2pn saya diberikan kekuatan dan kesihatan yg baik smpailah waktu melahirkan nnti...

4 comments:

rDnA said...

erk??betul ke minum ais baby besar??emmm takut plak.dhla mmg suka minum ais

anah said...

ntah la..nenek ng MIL la cakap cam tu..kalo tnya dr, msti cakap makan la pape pn..hahaha

shark said...

ermm tak la besar i rasa..ok tu..sebab mase i peknen dulu baru 29minggu anak dah 2.93kg..huuh lg besar..so start dari tu i kawal mkn takut anak besar giler susah plak nak bersalin nt..so syukur anak i mase bersalin 3.5 vacuum normal delivery la..:)btw take care freensss..:)salam perkenalan..:)

anah said...

shark: salam perkenalan..owh ye ke, risau gak kalo besar2 sgt ni..skrg ni pn mmg kurangkn makan, tp tu la, asyik lapar je jadinya..hehehe