Thursday, April 14, 2011

perlu diangkut segala benda

Assalamualaikum...

semenjak dua menjak ni Adam mcm xleh dipisahkan dr dia punya buaian..pas mandi, pas pakai baju, xsempat nk pakai seluar dh nak masuk buai, duk main kejap2 pastu nk masuk buai..ibaratkan buai tu penyelamat segalanya la.. dulu ms duk tengah pregnant punya la cakap xmo ajar anak duk dlm buai,xnak ajar isap puting kosong/pacifier tp kita hanya merancang...bila anak dh kuar, kn la ikut keadaan..

Adam ms dlm pantang dl mmg kuat nangis, kes bagi pacifier tu sbbnya dia nangis yg bersungguh2 smpai sume org nk nangis..maknya ni sah2 la dh nangis..ingat lg atuk Adam g beli kt Mobil sbbnya dh emergency sgt cucu duk nangis, sumbat kt mulut terus diam..dia nyoyot benda alah tu  cam dh pernah jmpa bnda tu slama ni..yg buai plak lpas dia buat perangai nangis bg pacifier xjalan..badan dia suka meronta2.. yg ajaibnya masuk buai terus diam..syok kot terhenjut2..sedih plak sbb 2 benda yg xmo diamalkan tp terpaksa diamalkan..tp pacifier dh seminggu tertinggal dlm kete, xmo dh kot..Alhamdulillah..lgpun 2-3 mgu sblum tu pn dh kurang nk isap kalo sua pn..

next week cik pad kn g kursus kt penang start isnin smpai jumaat...so, sy nk ikut la kan..xkan nk duk ngan Adam je siang malam..cukup la berpisah ms pantang je..lgpun bukannya jauh sgt pn, Penang je..kalo KL ke harusla dilupakan sbb slalunya kilang akan booked tiket siap2...yg xbestnya skrg ni bila anak dh jd pembuai yg tegar, harusla diangkut buai tu..agak2 pelik x bawak buai masuk hotel.. tp drp menangis xtentu hala, sy gak yg stress nnti..kn best kalo ada hotel provide buaian tuk bayi..xde la penuh bonet kete nk angkut sgala bnda..

2 comments:

nadeera said...

masalah kita sama r..hehehe emeer pun masa dlm ptg nangis kuat..nak kata lapar susu saya byk..pastu suruh daddy beli puting..kat umah ni ader 6 jenis puting..dari yg murah sampai yg mahal..satu pun dia tak nk..huhuhu pastu mak kata cuba masuk buai..bila masuk tu,dia tido punyer la nyenyak..hehehe tpi bila dh tdo saya kuarkan emeer..tdo kt tilam ngan saya..

Anah said...

adam kalo malam br bleh xde buai..tu yg payah nk jalan sbb buai tu dh la bsar..