Tuesday, May 31, 2011

Kenduri sana-sini

Assalamualaikum...

Sabtu haritu kali ke-2 Adam g kenduri..masa 1st time dl umur br sebulan lbih, bnyak tido je walopn satu hari duk kt rumh kenduri..skrg ni dh besar,nk berguling la, nk mengamukla..suma nk buat..

mula2 g umah mak ngah@dayah dlm kol 9 lbih tuk majlis nikah..nikah kt masjid..mula2 bawak la Adam duk skali..tiba2 plak dia duk buat ramah duk tegur mak ngah dia ms org duk tengah nk akad nikah, terus suh duk ngan papa kt luar..disebabkn Adam ni penggemar kertas, bg je main kertas sonok la dia duk ng papa dia kt luar tu..mama adam plak duk sebuk kn sendu dlm masjid, pengantin relaks je..so simpan je la sendu dlm perut je..

pas selesai majlis, terus gerak balik umah dayah tuk isi perut ngan ada tahlil sket..mula2 suka la budak tecit tu duk berpindah tangan, tp kejap je la terus menangis..sabar je la ngan Adam ni..sejak2 kenal org ni bukan main lg jual mahal ng org..cik pad cakap tengah tahlil leh dengar suara anakanda sorang ni melalak..pas tahlil tu kami duk dlm umah lepak2 smbil Adam duk guling2..senyap la kejap..pastu nangis balik..bg main kertas..senyap balik..pastu tenyeh2 mata sambung nangis balik..camtu la Adam...ngantuk camne pn dia xkn tido selagi xjmpa tmpat yg mendamaikan tuk dia tido..pastu kami gilir2 makan cepat2 sbb nk g rehatkan adam kt umah mak ijah@meeya..

on d way nk g umah mak ijah tu smpat la adam lelap kejap lpas penat ngamuk...sampai sana terus sengih2 duk ngan mak ijah dia..jarang2 Adam nk duk lama2 ng org dia xkenal..kdg2 tgkpn dh nangis..kt ctu smpat la Adam mandi2 ng tido..leh la mama ng papa dia lepak lama2 sket smbil makan buah buahan tempatan..kikiki..tp kejap sgt la tidonya, so sempat la tunjuk kepandaian reverse, berguling ngan mengamuk kat mak ijah ng uncle dia..

pastu pergi lg satu kenduri kt SP..dlm kete Adam smpat cakar muka ms tengah nangis tu..smpai smua org duk tnya nape ngan muka Adam..padahal br je pas potong kuku..xpaham betul la ng kuku dak tecit ti..mula2 mood Adam baik..pastu mula la gelisah..last skali uwaaaa...tangkap gambar ng pengantin pn mulut tgah nangis..pastu cepat2 la balik..

balik umah Adam bntai tido dlm buaian hikmat dia tu dr pukul 5 ptg smpai tgh malam..tu pn cik pad kejutkan sbb k tukarkan baju ngan basahkan badan..pastu tido balik smpai ke pagi..punya la penat..penat tahan ngantuk ng penat mengamuk..iye anak sy ni mmg suka nangis..mmg keturunan belah cik pad sume nangis smpaikan nenek cik pad bgtau mama aka mak mentua sy pn jenis menangis ms kecik..so sabar je la..hihihi..mama adam plak suka nangis ms besar2 ni..dgar lg patriotik kt tv pn leh nangis..hihihi


 Adam ngan papa kt luar masjid

Dayah

 pengantins

 Adam Ziqri tgh layan perasaan

 chinta hati yg kepenatan tido dlm buai

weekend ni lg bnyak kenduri..harap2 adam dh leh adapt ng situasi kenduri..huhuhu






Monday, May 30, 2011

Mood bersedih=(

Assalamualaikum..

sy rs sgt sedih..br td sgt sedih lpas tertumpahkn air milo atas laptop kesayangan...skrg tgh jemur. kt tepi pagar.kalo rosak jgak, mmg nk hempuk kepala sbb pgi letak air milo tepi laptop..sgt sedih...mujur la laptop yg ni selamat sbb kn sket je..sedihhhh=(

Saturday, May 28, 2011

Bestfriend nk kawin..

Assalamualaikum..

Jap lg kol 10.30 bestfriend sy Dayah nk kawin..tiba2 rasa sedih..camtu kot dia rasa ms sy nk kawin dl..kitorang knal since MRSM ms form 4..form 4 ng 5 mmg duk sebelah2 la..apa2 bnda pn buat skali tp kalo balik hostel aktiviti ng roomate memasing la..tp ng Dayah special sket kot sbb kitorang sgt rapat..

pastu masuk matrik bleh plak sama2 dpt KMPP, satu blok plak tu..tp xlama sbb Dayah dpt offer buat TESL..tp sblum kuar tu mmg dayah slalu lepak bilik sy la..siap ms dayah nk kuar tu roomate sy record ucapan tuk dayah..gila klakar siap ada nyanyi2 bagai..xtau la ada lg ke x kaset  tu skrg ni..lps tu berpisah la kami, tp stiap kali cuti msti Dayah dtg jenguk sy kat matrik tu..pernah skali tu kreta ayah dayah excident langgar lembu ms on d way dtg jenguk sy..terharu sgt..dh la dtg bawak makanan..huhuu

pastu ms sy msuk USM pernah gak Dayah dtg jenguk sy, ms tu Tsunami kt Acheh..dayah cakap dia pening ms mandi..ms tu xtau cite lg..ms ayah dayah dtg nk amik dayah br tau cite sebenar..ingat ke betul2 pening..ms kt USM last dayah dtg sblum dia fly g NZ..ms tu dekat2 ng birthday kitorang kot.. beza seminggu je sbb tu kami skepala..apa lg main tukar2 hadiah la..ms tu kitorang beli cincin sama ng beli baju..tp baju yg dayah bagi tu buat sakit hati je kalo tgk skrg..kecik yg amat..rs xcaya plak muat baju tu dl..

pastu ms dayah kt NZ tiap kali birtday xpernah lupa nk wish ng bg hadiah.. pernah sy bg stokin je spsang ng kad n gambar, tp pos mahal yg amat..student kn mana berduit sgt..janji ikhlas..dayah plak bg bear ng gambar2 dia yg latest..cam xleh tgk kt frenster je ms tu..hihihi..last kitorang tukar2 hadiah birthday last sblum sy kawin..dayah bg lipstick clinique n sy bg gelang kt dayah..pastu xde2 hadiah dh..tp msg2 duk ungkit gak psl hadiah 2 kali birthday xdapat..hihi

tp bukan la hadiah yg ukur persahabatan kitorang, cuma bila kawin ni cam susah sket nk lepak2 skali..last lepak skali ms pregnant 8 bulan sbb cik pad tinggal sy kt umah mntua..nnti dayah plak kawin, msti sy segan nk call dayah sesuka hati..mesti pikir skrg dia buat apa ye? ganggu x agaknya? ng semua2 kawan yg dh kawin pn camtu takut mengganggu..tp kalo org call sy, sy suka...=)..padahl dayah bukan kawin ng org lain pn, ng schoolmate ms MRSM gak..

Mula2 xleh nk g Dayah pnya majlis akad nikah sbb cik pad keje..tp slps gunakan keupayaan memujuk cik pad amik cuti..rs sedih kalo xgi tgk kawan nk tukar status jd isteri org..dh la ms nikah sy dl dayah jd tukang pujuk sbb sy asyik nangis tnpa sbb..over sgt sayunya ms tu..jgan nnti sy yg over nangis sudah..=)

ng dayah



Friday, May 27, 2011

~~~Bersosial bersama jiran~~~

Assalamualaikum...

Ptg td sembang2 ngan cik pad cakap dh setahun kita duk umah kita ni tp jiran pn kenal yg sebelah kiri kanan ng yg depan je..yg lain2 xkenal.. slalu cik pad je yg pegi kalo ada knduri ke apa ke..td mcm 'Pucuk dicita ulam mendatang' tiba2 Kak Elah sebelah rumah panggil ajak g kenduri arwah kt rumah yg lorong sy lalu tiap2 hari..terus cakap ok sbb ada gak kawan..mula2 ingat xnak bawa Adam sbb cik pad nk g lambat sket lps Isyak..tiba2 tgh duk siap2 Adam jg dr tido pastu terbeliak biji mata tgk mama dia pkai baju kurung kot..Angkut la skali budak tecik tu..

smpai2 boleh plak Adam duk nangis tgk org ramai2 tu, panas sama kot..pastu ada jiran tnya "ni yang duk umah pak cik tu kn? haritu nmpak  kt klinik pstu nmpak masuk rumah tu, bru tau duk situ je" ..maaf la kak, nnti kalo jmpa kita tegur2 ye...pastu ms nk makan bg anak kak elah jaga Adam..sian Najwa tu, badan dh la kecik, Adam plak xleh duk diam..kalo duduk ada je nk tarik alas meja la, nk pegang krusi la..las2 kn dukung je jalan2..tudung Najwa dr elok berbelit2 tiba2 berselempang je..Adoi la Adam..

tp bila dh ada anak makan pn xbrapa nk menikmati makanan tu..makan mmg bnyak la, sate org duk isi bnyak pn leh makan 3 cucuk je..rs cam bukan diri sndiri plak..huhuhu..tp td smpat la sembang2 ng jiran2..kira kenal dh la jgak..td pn balik kol 9.45 sbb Adam dh buat konsert percuma..tu je la aktiviti bersosial bersama jiran..bukan g tgk wayang ke, karaoke ke...tp kalo sape2 nk ajak g tgk Nur Kasih The Movie ok gak..=)

posing sblum g kenduri..



Wednesday, May 25, 2011

....... ;)

-Adam Ziqri- ditulis oleh Adam ngan bantuan mama sbb Adam  kacau mama tgh menulis

Alahai nape teruk sangat???

Assalamualaikum..

mcm2 rupa..besar, kecik, petak

nmpak x gambar kt atas tu?? smlam teringin nk makan karipap buatan sndiri sbb tgk kentang ada bnyak kt dapur tu ha..pastu lps magrib smlam try la buat n hasilnya mcm kt atas tu la..teruknya..mcm2 saiz sbb mulanya nk buat kecik2, pastu xreti nk kelim + susah..lpas tu terus buat besar2..dh la kulit xjadi..dl ms bujang2 dl pernah nk belajar ng Yun..tp xsempat..rsnya pasni xbuat dh kot..tunggu dtg rajin yg lain kali plak br buat..beli je la lg senang..yg petak tu cik pad pnya keje..huhuhu

Tuesday, May 24, 2011

CONTEST " I'M PROUD TO BE A MOTHER "

Assalamualaikum..

td jalan2 kt blog rDnA n perasan yg diri ni kn tag untuk contest yg dianjurkan oleh Puan Ainul..

CONTEST " I'M PROUD TO BE A MOTHER "


Syarat-syarat

1. Jadi follower blog ainul (DONE)

2. Letakkan banner ni kt blog korang (DONE)

3.Letak gambar korang bersama anak anda @ anak sedara ke.. (DONE)

Nama Ibu: RUZAINAH ABDULLAH
Nama anak: MUHAMMAD ADAM ZIQRI BIN AFFENDI FITRA
4.tag sekurang-kurangnyer 3 org
  1.   MAMA QAID
  2. IBU RAFIQ
  3. MOMMY HANNAH
5.tinggalkan link entry pada comment

Tarikh tutup 30/5/2011..sempat lg nk join

Hadiah

Kain pasang cotton Viscose & special present from Turki / Russia

Taman Jubli Perak Sg Petani

Assalamualaikum..

selamat pagi semua..weekend haritu selain drp aktiviti msak n makan, kitorang suami isteri gigih bawak Adam g kuar jalan..sian kt budak tecit tu terkurung je dlm rumah..mula2 g tesco, Adam bantai tido..ingat ke nk balik umah terus, tiba2 dia  terjaga ms tgh nk bayar..pastu cik pad ajak g taman jubli..yg xbestnya Adam moody sbb xcukup tido..pnya la payah nk senyum..masam memanjang..

 Adam yang ngantuk

3-4 kali gelongsor baru nk senyum

muka ketat sblum amuk

uwaaaaa..baju basah ng air liur...comelnya pipi mama Adam..cam pau..hehehe

pas dh start nangis cepat2 la masuk kete, nnti xpasal2 org tgk ktorg..Adam kalo nangis satu taman leh dengar..tp xbalik terus pn sbb cik pad smpat lg duk teringin nk beli soya..terpaksa la layan budak tecit ni nangis dl sblum smpai umah...rindu tmpat beradu dia la yg di awangan tu..


masih jelas..

Assalamualaikum...

mata masih belum ngantuk..syok je td baring2 sebelah Adam, usaha sehabis mungkin tuk tido, tp gagal..(pehal cam skema sgt ayat??) tiba2 teringat balik kenangan 4 bulan lebih yg lps..

  •  ingat saat2 sakit contraction smpaikan aym goreng yg faveret tu xabis makan
  • ingat lg ms kn tolak msuk labor room..call sume org xdapat sedih sgt
  • ingat lg bleh sound dr suh buat keje satu2..ms tu la sorang nk kuarkan air kencing, ms tu jgk la dr lg sorang nk tnya mcm2..xleh fokus
  • ingat lg marahkan cik pad sbb bising sgt tiap kali contraction..tp tanda cik pad mgkin sy xkuat
  • ingat lg semua org dlm bilik dlm labor room duk bg sorakan semangat ms nk kuarkan Adam
  • ingat lg sy mengantuk yg amat kesan dr ubat tahan sakit..dr pujuk suruh push sbb sy asyik nk tido je
  • ingat lg rs perut tiba2 kosong..lega cm org lpas sembelit..hehehe
  • ingat lg suara Adam nangis nak xnak je..slow kemain..skrg suara garau yg amat..hehehe
  • ingat lg first time pegang Adam smbil keluarkan soalan xmasuk akal " eh anak sape ni??"
  • ingat lg betapa syahdunya cik pad azankan Adam  smbil mata Adam terkebil2 tgk keliling
Adam newborn..nangis penuh sopan ms ni=)

segalanya masih jelas..skrg Adam dh besar.. makin banyak akal..dah ada perkara yg dia suka ngan x suka..hari2 msti ada bnda baru ttg Adam...moga Adam membesar jd anak yg soleh dan mnjadi khalifah di muka bumi ni.. mama akan lakukan apa saja tuk Adam....love u sayang..cium2 gomol2 sket..=)


Saturday, May 21, 2011

sizzling yee mee in d house

Assalamualaikum..

selamat hari sabtu..dh malam br sibuk nk wish..Esok Ahad masih lg cuti..suka2..cam la keje nk sronok2 psl cuti, hari2 pn duk umah je..tp sbb cik pad cuti, tu yg sonok...bosan duk 2 beranak je.. anak celik mata suh tido, bila anak tido rs rindu nk suh dia celik plak...cam tu la hidup, xpernah nk puas..=)

bila hari2 cuti camni plg seronok bab makan la..walaupn hari2 makan hebat sbb nafsu pn hebat, tp hari cuti lagi la hebat sbb ada yg boleh jg Adam smntara yg sorang lg msk.. sbnrnya kitorang suami isteri suka sgt makan sizzling, kalo g mana2 kalo nmpak org jual sizzling msti nk try..nk dijadikan cite, sejak cik pad suka gt baca majalah wanita dia jumpa la resepi nk msk sizzling..punya la semangat g beli brang..akhirnya td dpat gak makan sizzling edisi rumah pnya yg dimasak olh suami terchenta...rs sedap setaraf makan kt kedai cuma warna tu cam kurang hitam..tp mmg sedap..(puji lebih)


kt fridge tu bnyak lg resepi yg cik pad duk salin nk try msk..tu cik pad tgh nk prepare nk goreng wedges tuk kunyah2 smbil tgk AF...gn rempah buat sndiri..hasil carian dlm majalah la tu...camne nk kurus camni??..cekodok yg nk makan ms tgk MENTOR esk pn cik pad dh siap lenyek..

Thursday, May 19, 2011

senaman menguruskan lengan..

Assalamualaikum...

wahhhh...tajuk bukan main lg...padahal baju2 lama msih xleh nk pakai...percaya x kalo sy hanya ada 2 helai blouse jalan..tu pn baju yg direject drp dipakai ms zaman berat edisi angka 5 di dpannya sbb gedabak besar..skrg 2 baju tu la duk pakai nk g jalan mana2..sedih2..kalo takat g tesco pakai je t-shirt cik pad skali ngan inner..selekeh yg amat...dh janji ng cik pad selagi xkurus selagi tu la x beli baju baru..hahaha..nmpak gaya perjanjian tu kn dibubarkan..gilos apa ada 2 helai baju je nk g jalan..nk pakai baju ngandung nnti org pikir lain plak..huhuhu

melalut plak...skrg sy dh ada mesin senaman tngan...mesin jenama Adam..pernah dengar?? mgkin ada jenama lain gak bergantung kpd individu..ishhh mengarut lg..sebenarnya nk cakap skrg sy dh slalu bersenam dgn xsengaja sejak Adam ni dh pandai lompat2...bukan main lompat2 dia, lenguh tangan mama dia dibuatnya...kalo tgh ngamuk tiba2 terlompat terus bleh  gelak then lompat2 lg...kalo ngan papa dia lg la galak dia lompat..rs happy sgt sbb dh tmbah lg 1 perkembangan ttg Adam..pasni merangkak plak ye syg..gigih sgt duk angkat montot tu...go go Adam

Wednesday, May 18, 2011

Taraaaaaaaaaaaa!!!!!!!

Assalamualaikum..

hai..pe kabar semua?? saja je nk kecoh2 nk bgtau dh berjaya buat header kt atas tu haa....comot tp sgt puas hati sbb berjaya gak. untuk beginner cam sy ni ok la...tu pn ikut step kt sini..keh keh keh

nmpak x comot di merata tempat tu?? sila abaikan ye

Tuesday, May 10, 2011

Adam dh 4 bulan, perkembangan dan kesukaan

Assalamualaikum...

hari ni 10 hb May genapla umur adam 4 bulan..Ahad haritu dh g check up kt klinik desa.. nurse ckap Adam dtg tuk honeymoon je sbb xde kn inject..bukan main lg dia gelak..sonok la tu xyah tunggu lama2.... Alhamdulillah kali ni g klinik xlama sgt menunggu tp cuaca panas buat baby nangis..sian..Adam pn sama..awal2 ok, pastu mula la melalak..tiap2 kali pn camtu..hahaha..tp kali ni siyes xsempat nk tnya mcm2 kt nurse sbb ngamuk smpai suara dia je yg dengar duk nangis..tp sempat dia duk tegur anak cina..g mana2 pn ng anak cina gak dia duk berkenan..haishh

ni hasil ckeck up n perkembangan adam stakat ni:
  • berat 6.0 kg..alahai sketnya naik..mana pegi sume susu yg adam duk minum ng rakusnya tu?ke sbb adam slalu sauna??huhu..tp msih dlm range normal
  • kulit sgt sensitif ngan peluh
  • dh bleh meniarap sepenuhnya ms umur 3 bulan 8 hari
  • dh bleh pusingkan badan dr posisi meniarap kpd berbaring.. dh cekap dh yg ni
  • dh bleh angkat punggung tinggi2 pastu lonjak ke depan..xtau panggil apa tu..
  • tido makin lasak..mmg keturunan ni
  • rambut belakang dh tumbuh..yeay
  • sgt suka stereng..suka ckar2 stereng sbb ada bunyi krek krekkk..ms panaskn enjin je la leh main kt situ
  • suka main hp papa sbb bleh buat bunyi krek krek kt key pad..pastu mula buat bnyi eh eh nk mintak mainkn video..papa ckap sbb mamanya ajar..huhuhu
  • kalo papa g keje terpaksa bg main kalkulator... tp menangis bila xde video..confius la tu sbb lbih kurang je bntukknya..remote control pn suka gak...segala bnda yg bleh buat krek krek la dia suka...kalo tiba volume tv tu terkuat ke, tertukar chanel ke, tu adam pnya keje la tu..remote beyond sgt sensitif la
  • dh pandai gelak mengekek..kalo kn gomol lg la sonok dia gelak
tu je la yg ingat..hehehe..rs kejap je dh besar..haritu rs br je post tuk check up 3 blan..Adam cepat2 besar ye..papa xsabar nk beli basikal kt adam...haha over..

video: adam gelak

ni ms Adam tgh main ngn Cik Pad...gelak sbb papa dia buat bunyi sakit..sbbnya Adam suka pegang tangan smbil cekam..kuku Adam tajam sgt walopn kuku dh potong pendek



 

Monday, May 9, 2011

kulit sensitif....

Assalamualaikum...

panas sungguh sejak dua menjak ni...buat keje rumah pn rs cam buat keje kontrak kt tgh panas..berpeluh2.. dan plg kesian msti la Adam..dia mmg xtahan panas pn..slama ni ms cuaca xpns sgt pn dia cepat peluh, tgh panas cam ni sakan la dia duk peluh..sian..

Sy mmg manusia berkulit sensitif..dan Adam mewarisinya...ms dlm pantang dl Adam dh pernah kn ruam yg sgt teruk..belum masuk ruam susu kt muka..mmg sgt kesian..ms tu sbb cuaca panas gak..faktor lain plak sbb Adam mmg jnis kn bedung sbb dia suka tersentak ms tido..harusla bedung, nnti dia nangis kalo terkejut..g klinik dr bagi krim n sabun mandi, krim xsure krim apa tp sabun seba med.. kulit adam mmg cepat sembuh, kejap je hilang segala ruam2 dia tu.. tp nk jd ruam pn senang gak..huhuhu

mgu lps plak, Adam skali lg kn ruam yg sgt dasyat, cam kesan melecur kt leher..kt lengan pn sama..mmg terkejut la..bertompok2..kt lutut plak kulit Adam sgt kasar cam budak yg dh pndai merangkak..budak pandai merangkak pn xcam tu..yg lutut tu mula2 letak losyen je, tp makin kasar la plak..senang cite satu badan la termasuk kepala.. 

so jumaat malam g jmpa paed..ramai sgt org...kbnyakan budak demam, ye la cuaca panas kn..org dewasa pn xtahan bleh sakit kepala, ni budak2 ngan baby lagi la..risau gak kot2 jangkit kt Adam..sejam lebih gak menunggu, cam kt klinik kerajaan plak.. mujur la Adam xbuat perangai, sonok kot tgk kawan2..bila jmpa dr, dr cakap Adam jenis allergic ngan peluh..dr cakap bagi mandi kerap2.. dr bg ubat cuci yg kn sapu sblum mandi n 2 jnis cream...tnya dr ada kemungkinan x Adam ni allergic ng sabun mandi sbb nye haritu ada sabunkan Adam ngan sabun pureen tu..dr ckap x, siap buat lawak lg, dr cakap nk bg mndi pakai sabun lux ketul  pn bleh, lg jimat..tp ibu bapa msti nk yg terbaik tuk anak kn, so beli gak la sabun seba med, bukan mahal mana pn..sabun pureen ng johnson baby yg berlampak tu biarla mama ng papa yg pakai..gebu la kulit kami pasni..hahaha

Alhamdulillah, kulit Adam dah ok, xde dah cam lecur2 tu...cuma lutut je still kasar lg.. kipas pn on 24 hrs la..kuar rumah pn biar je on, tu pn still ada rs bahang..



Wednesday, May 4, 2011

pengalaman pertama

Assalamuaikum...

hai isteri2, ibu2 n gadis2 gojes..perasan cam ramai je yg baca kn...hahahaha.. hari ni nk cite pegalaman 2 hari lpas...kami naik motor bertiga...siyes sgt best walopon takut..ye la sy naik motor ng cik pad pn leh kira ngan jari je brapa kali..mmg kurang expert la..tambah2 ni bawak Adam..

sbnarnya ni sesi latihan nk g pasar malam..hahaha...pasar malam dekat je, tp nk jalan xlarat..slalu naik kete tp xpadan sbb pasar malam sekangkang kera je..buat jenuh nk parking je.. sesi latihan sgt kelakar... start je motor gerak Adam terkulat2..muka blur je manjang smbil cengkam baju papa dia..pastu sandar pipi kt belakang papa dia..setiap kali panggil baru sengih pastu blur balik...mesti dia duk pikir apa bnda la dia duk naik..tp xleh ingat ekspresi muka Adam..sgt kelakar..xlh nk snap gambar sbb mamanya pn kaku jugak...hahaha.. mcm mana la org leh bawak motor smbil pegang anak..xrisau takut jatuh ke...mintak dijauhkan la keinginan nk buat camtu..huhuhu

Tuesday, May 3, 2011

kuih Buah Melaka

Assalamualaikum..

semalam dh berjaya buat kuih buah melaka..sebenarnya dr preggy 7 bln lg nk makan buah melaka hasil buatan tngan sendiri..tp memandangkan sy ni bukanlah peminat nk buat kuih2 yg kecil2 n comel2 ni..bagi la apa jenis kuih yg comel2 yg nk kn bentuk satu2, mmg xjalan la.. buat biskut raya xpenah berjaya sbb buat main2 n hasilnya keras cam batu..apatah lg nk buat apam dot dot yg sgt femes skrg ni..lg la xleh harap kot..huhuhu

cakap pasal kuih buah melaka yg tersgt la senang nk buat kt muka bumi ni, sy kempunan atas dasar xpenyabar nk gentel kuih tu satu2..dah nama pn mengidam nk makan yg buatan sndiri mmg ke sudah xdpat la makan selagi kerajinan tu xde..hahaha..

semalam yg terhasil jgk buah melaka tu sbb cik pad mengidam cam dirinya tgh mengandung 7 bulan..dgn gigihnya cik pad sediakan bahan...slalu malas je manjang nk kuar g kedai..hohoho..so berkrjasama la kami suami isteri buat kuih yg tersenang kt muka bumi ni.. agaknya Adam duk meleleh air liur sbb xmakan buah melaka kot..hahaha..alasan...chicken prosperity burger pn xsmpat gak..kn tunggu tahun dpan la yg tu, xkan nk masak sndiri..huhuhu

hasil kerjasama suami isteri..buat dapat tuk skali makan je, tu pn kelam kabut kat dapur..

Monday, May 2, 2011

Sambil menyelam minum air..

Assalamualaikum..

selamat hari pekerja kpd semua pekerja..lewat sehari tp xpe la sbb harini ramai yg still cuti kan..termasukla cik pad sy tu..yeah2 suka...hari ni nk cite perihal cite basi yg berlaku 2 mgu lpas.. 

Cik pad g kursus dr isnin smpai jumaat kt Sunway Hotel Georgetown..so kitorang pn check in kt hotel yg sama gak la leh cik pad jenguk2 anak isteri dia.. isnin malam bru cik pad amik sy ngan Adam, so Adam jadi budak yg sgt jakun sbb xpenah kuar malam apatah lg g Penang...nk tergelak tgk gelagat dia dlm kete sbb muka penuh kepelikan tgk lampu2 kt Penang bridge..siap buat muka mintakkan penjelasan dr mama dia..so mama dia terangkan la apa yg patut bajet cam Adam paham la kan...pastu smpai2 bilik je Adam trus berguling2 atas katil..sehari sblum tu Adam dh leh meniarap sepenuhnya, makin xleh duk diam la.asyik nk niarap je pastu pusing balik...

sepanjang sy duk sana bleh bayang x sy ngan Adam xgi mana2..kuar ptg ms cik pad abis kursus je..tu pn g Time Square sbb nk cari makan, ptg eoknya g cari nsi kandar kt Line Clear then ptg lg 1 g Perangin Mall..kuar sume sbb nk makan, g perangin smpat gak la shopping tuk Adam..bosan yg amat ok, tp kalo duk umah lg bosan kot.. kuar pn xleh lama2 sbb Adam tu cam syok sgt2 duk dlm bilik, tido je manjang..lg satu cik pad kn study sbb ada exam..huhuhu

yg paling sedih duk ctu housekeeper bleh ingat sy Indon..hukhukhuk..sedih tau..dia ingat bibik duk jg anak smntara tuan g berlibur..cissssskek sungguh la...pastu hari esoknya org lain plak, tnya sy tgk x cite indon kat tv3 kol 2 tu..mmg la tgk sbb xgi mana2 pn kan..pastu jd la plak tkg crite kt dia sbb dia xsmpat nk tgk..baik hati sungguh la sy ni g layan nk crite2 plak..pastu bleh plak dia cite psl kisah hantu kt hotel tu kt sy..terkedu ok..terus rs nk hempuk ngan bantal je..tp tahan, senyum je kt org tu...smpaikan nk masuk bilik air sy takut kot..

tu  je la critanya..walopn xde bercuti g mcm2 tmpat tp dpat la bercuti dr buat keje rumah..=)

baru smpai

tgk air pancut2 dpan Time Square..dh nmpak pusat sbb xleh duk diam

hobi Adam sepanjang masa..berkubang atas katil

gambar xde  kaitan sbb xde gambar papa ngan Adam yg elok..